Av og til skjer det at mail havner i søppelpost (junk) selv det ikke er spam. Dette er en naturlig del av den katt- og mus-leken som er IT-sikkerhet. Det vi må gjøre er å trene opp spamfilteret kontinuerlig. Det gjør vi på følgende måte:
Outlook på Web
Høyreklikk på e-posten du vil godkjenne og trykk "Rapporter" -> "Ikke søppelpost"
Outlook App
Høyreklikk på e-posten du vil godkjenne og trykk "Junk" -> "Not Junk"
Gjør vi dette nok ganger,blir spamfilteret justert til det bedre.
En sjelden gang kan det være feilkonfigurasjon hos det selskapet som sender e-post. Da vil automatisk all e-post fra samme domene havne i søppelposten. Da tar du kontakt med support, så kan vi bistå med å finne ut hva som er feil.
PS: Ordlyden kan være litt forskjellig om du har norsk/engelsk Outlook.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen